طراحی گرافیک
طراحی گرافیک

امروزه، حوزه ی طراحی گرافیک، وسعت بسیاری یافته است. از طراحی اقلام چاپی و تبلیغات محیطی اعم از فضای داخل و خارج تا طراحی قالب سایت، گرافیک ابزارهای دیجیتال و حتی طراحی اطلاعات در قالب تابلوهای اطلاعاتی، مسیریابی و محصولات نوین بازاریابی و مشتری مداری مانند انواع هدایای تبلیغاتی، همه به نوعی نیازمند طراحی گرافیک اصولی و هدفمند می باشند. متاسفانه اغلب تصور می شود یک طراحی گرافیک زیبا، می تواند مخاطبین را جذب و توجه آن ها را جلب نماید، اما فراموش می شود که مخاطب امروزی در این هیاهوی تبلیغاتی فرصت اندکی برای دریافت پیام آگهی یا دریافت اطلاعات مورد نیازش دارد. بنابراین طراحی زیبایی که تنها، نگاه مخاطب را به سطح جلب می کند و با ازدحام اطلاعات و شلوغی مطالب، انگیزه ی خواندن پیام را از او سلب می کند، مــردود است. هزینـه های بـالا و زحمـت فـراوان سفـارش دهنـده نیز در اغلـب مـوارد به باد رفته و او بی خبر از همه جا، تصور می کند تبلیغات موثر نبوده است.

از آنجا که مهمترین هدف طراحی گرافیک، انتقال پیام و جذب مخاطب و ترغیب او به خرید یا اطلاعات موردنیازش است، بایستی سهولت دریافت پیام، اولویت طراحی باشد. درنتیجه بهتر است سفارش دهنده، توجه بیشتری به طراحی کار خود نموده و با ارزشمند شمردن طراحی گرافیک، تبلیغات و اطلاعاتی که به هر شکل قصد چاپ یا تولید آن ها را دارد، بازگشت هزینه و تاثیرگذاری نتیجه ی کار را تضمین نماید.